Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers per recopilar informaciˇ estadÝstica. Si continues navegant, considerem que acceptes la utilitzaciˇ. MÚs informaciˇ aquÝ.
L'alcalde avisa del perill de crear un coll d'ampolla a la Torre pel desviament de camions per l'AP-7
13/09/2017

Els camions que circulin per l'N-340 s'hauran de desviar obligat˛riament a partir de l'1 de gener

L'alcalde alerta que el desviament obligatori dels camions per l'AP-7 pot convertir la rotonda de Torredembarra en un coll d'ampolla. Per aquest motiu demana a Estat i Generalitat que vigilin aquest indret quan s'implanti la mesura, per tal de prevenir que no es converteixi en un punt negre de la xarxa viària.

Eduard Rovira ha fet aquests comentaris en una entrevista a Ona la Torre després que la setmana passada el conseller de Territori i Sostenibilitat anunciés que a partir de l'1 de gener els camions que circulin per l'N-340 s'hauran de desviar obligatòriament per l'autopista i que, per compensar-los, tindran bonificacions en el preu dels peatges.

Rovira tem que aquests canvis pugui incrementar el moviment de vehicles a la rotonda de Torredembarra. Per aquest motiu demana que es vigili especialment aquest punt, que es preveu sensible.

D'altra banda, l'alcalde ha demanat que en paral·lel es continuï treballant en el desdoblament dels trams pendents de l'N-340. Entre aquests hi ha el que va de la Mora a Torredembarra i que Foment s'havia compromès iniciar enguany.

El desdoblament d'aquest tram de la nacional està inclòs en els pressupostos generals de l'Estat d'aquest 2017. De fet, l'Estat havia anunciat la voluntat de licitar les obres abans d'acabar l'any. L'alcalde diu, però, que els alcaldes del territori encara no en saben res, ni tan sols se'ls ha ensenyat el projecte. Explica que l'alcalde d'Altafulla que també és diputat al Congrés tampoc en té més informació.

Als Pressupostos Generals de l'Estat hi ha una partida prevista de 282.000 euros per a aquesta obra. El cost total seria de 63 milions d'euros i suposaria el desdoblament d'un tram de sis quilòmetres. L'obra hauria d'estar enllestida el 2021.

La mateixa mesura a l'AP-2

La Generalitat també es planteja desviar el trànsit de camions per l'AP-2, per alliberar una altra carretera atapeïda i problemàtica: l'N-240. La mesura també entraria en vigor l'1 de gener de l'any que ve.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat que en aquest cas també hi hauria bonificacions i que el desviament seria obligatori des de Montblanc a les Borges Blanques.

També es planteja bonificar el pas de vehicles pesants entre la capital de les Garrigues i Soses, però en aquest cas de forma voluntària.
El conseller ha donat un mes de marge als representants polítics i econòmics de Lleida per cercar un consens que avali aquests plantejaments. Aquesta solució es planteja com a provisional fins que l'any 2019 entri en funcionament el sistema de vinyeta que vol implantar el Govern català.



Busques una notÝcia?
Paraules clau separades per ;
Ara fem
NotÝcies en Xarxa
I desprÚs
La casa de la vila


RÓdio Ona La Torre Ě c/ Garrofers, 8, baixos Ě 43830 Torredembarra Ě T. 977 95 86 35 / 977 64 62 13 Ě
Disseny: EsgrÓfig - Estudi GrÓfic Figuerola | Programari: Upgrading Soft