Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers per recopilar informaciˇ estadÝstica. Si continues navegant, considerem que acceptes la utilitzaciˇ. MÚs informaciˇ aquÝ.
El govern espanyol ja tramita el decret llei pel desviaments de camions de l'N-340
14/05/2018

El secretari d'Estat d'Infraestructures assegura que la norma ja estÓ en marxa

El govern espanyol ja està tramitant un decret llei per fer efectives les bonificacions pel desviament de camions de l'N-340. Així ho va anunciar el passat divendres el secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez Pomar durant una visita a Tarragona.

Gómez Pomar va assegurar que la norma ja està en marxa, que ara està en el procés de tramitació i que està completament tancada amb la Generalitat i l'empresa concessionària. Para va comentar que a incorporació de bonificacions de peatges per trajectes durant el mateix dia per als residents de les Terres de l'Ebre i el Penedès afectats va obligar a ampliar les converses.

El secretari d'Estat confiava a tenir aviat aprovat aquest decret llei per tal de bonificar el pas dels camions per l'AP-7 en els trams ebrenc i penedesenc per reduir la sinistralitat a l'N-340.

L'aprovació de les bonificacions compta amb partida en el projecte de pressupostos presentat pel govern del PP per aquest 2018, conjuntament amb les que ja s'apliquen a l'N-II i les previstes a les N-240. Segons va dir Gómez Pomar, les condicions previstes per a les bonificacions de camions - 42,5% del peatge en el cas de trajectes llargs, i del 50% els locals- es mantenen.

Desmantellament de la via de la costa

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge també va explicar que el pròxim 28 de maig es reunirà amb els alcaldes del territori per abordar el desmantellament de la via de la costa un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani. Aquest anunci arriba després que els batlles de Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant anunciessin que estudiarien si era legal posar en marxa el Corredor sense fer aquest desmantellament.

Gómez-Pomar va recordar que la Declaració d'Impacte Ambiental del tram Vandellòs-Tarragona -actualment en fase de proves- preveu "l'aixecament" de la via de la costa entre Salou i l'Hospitalet de l'Infant, com a mesura compensatòria. El secretari d'Estat ha expressat la voluntat "d'assolir un acord i un consens, aixecar les vies i deixar l'espai en condicions".

Pel que fa al projecte del TramCamp, que vol recuperar la Generalitat, considera que caldrà estudiar com atendre els interessos de mobilitat a la zona.

D'altra banda, el secretari d'Estat també va dir que el Ministeri de Foment manté el calendari dels diferents projectes ferroviaris previstos al territori. El tram Vandellòs-Tarragona continua en fase de proves i hauria d'entrar en funcionament a finals d'any i el tercer fil ho faria a finals de 2019.



Busques una notÝcia?
Paraules clau separades per ;
Ara fem
Esports en Xarxa
I desprÚs
NotÝcies en Xarxa


RÓdio Ona La Torre Ě c/ Garrofers, 8, baixos Ě 43830 Torredembarra Ě T. 977 95 86 35 / 977 64 62 13 Ě
Disseny: EsgrÓfig - Estudi GrÓfic Figuerola | Programari: Upgrading Soft