Per poder millorar els nostres serveis, utilitzem cookies de tercers per recopilar informaciˇ estadÝstica. Si continues navegant, considerem que acceptes la utilitzaciˇ. MÚs informaciˇ aquÝ.
Els transportistes protesten contra els desviaments obligatoris a les autopistes
11/10/2018

Dos-cents camions secunden la marxa lenta, segons l'organitzaciˇ, per demanar la gratu´tat de l'autopista

Els transportistes tarragonins han fet aquesta tarda una marxa lenta per protestar pel desviament obligatori per l’autopista AP-7. La protesta l'han convocat les patronals del sector, la CETCAT i la FEAT, i s'ha fet coincidint amb l’operació sortida del Pilar.

La mobilització ha començat a les cinc de la tarda al polígon Riu Clar de Tarragona. La marxa ha recorregut l'autovia A-7 i la carretera N-340 fins a l'accés de l'autopista a Torredembarra. Aquí, els camioners s'han incorporat a la via ràpida i han tornat fins a Tarragona, on havien de tornar a començar el recorregut. El nombre de camions però  ha superat les previsions dels organitzadors i la marxa s'ha allargat amb una única volta.

Amb aquesta marxa lenta, encapçalada amb la pancarta "Autopista gratuïta ja", els professionals del transport volen protestar contra l’obligació de desviar-se per l’autopista en els trams no desdoblats de les nacionals. La mesura que es va fer efectiva a principis de setembre, amb l’objectiu de descongestionar les N-340 i 240 i reduir-hi la sinistralitat.

El president de la Confederació Empresarial de Transport per Carretera de Catalunya, la CETCAT, Eduard Ayach, critica que les restriccions se'ls hagin "imposat" sense que hi hagi hagut negociacions. També assegura que els principals perjudicats són, sobretot, "els transportistes del territori".

Des d’un primer moment els camioners han denunciat que aquesta solució els suposa un sobrecost, perquè han de pagar peatge. En aquest sentit consideren del tot insuficient les bonificacions que s’apliquen, que com a màxim arriben al 50%. També diuen que se senten criminalitzats perquè se'ls atribueix l'elevada sinistralitat a l'N-340.

En aquest sentit, Ayach considera que l'arrel del problema és "el mal estat de les infraestructures" que ha fet que augmenti la sinistralitat. Critica que, precisament, hagin de ser els camioners els qui en surtin més malparats.

Des de la FEAT, el seu director, Josep Lluís Aymat, assenyala que l’aplicació d’aquesta mesura s’havia de fer d’una altra manera. Considera també que en indrets amb una gran saturació les administracions haurien de fer trams gratuïts d’autopista per garantir la seguretat.

El sector de l’autotransport calcula que l'obligació de pagar peatges, que s'ha pres sense tenir-los en compte, els suposa sobrecostos d'entre "300 i 600 euros mensuals".

Les protestes dels transportistes s'han reproduït a diferents carreteres i autopistes del país. L'AP-7, l'A-7 i l'N-340 han registrat cues quilomètriques per les protestes convocades per la FEAT



Busques una notÝcia?
Paraules clau separades per ;
Ara fem
La Torre al dia (R)
I desprÚs
iCat FM


RÓdio Ona La Torre Ě c/ Garrofers, 8, baixos Ě 43830 Torredembarra Ě T. 977 95 86 35 / 977 64 62 13 Ě
Disseny: EsgrÓfig - Estudi GrÓfic Figuerola | Programari: Upgrading Soft